MIT: Kluczowe dane finansowe Spółki MIT S.A. dotyczące działalności w III kwartale 2010 r. oraz narastająco za trzy kwartały 2010 r.

Raport bieżący

Data sporządzenia 2010-11-09
Raport bieżący nr 55/2010
Skrócona nazwa emitenta MIT
Podstawa prawna Art. 56 ust.1. pkt.1 Ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych z dnia 29 lipca 2005 roku

Treść raportu

Zarząd Spółki MIT S.A. (Mobile Internet Technology) z siedzibą w Warszawie, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS 0000011784 podaje do wiadomości, że w III kwartale 2010 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto wyniosły 26,5 mln zł, o 24,6% mniej niż w roku 2009. Na koniec września br. przychody ze sprzedaży narastająco wyniosły 78,6 mln zł, o 31,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 r. (po I półroczu 2010 r. spadek przychodów skonsolidowanych wynosił 36,6%).

Należy podkreślić, że w III kwartale 2010 r. zysk na sprzedaży wyniósł 6,5 mln zł, o 153,4% więcej niż rok wcześniej. Na koniec września 2010 r. zysk skonsolidowany narastająco wynosi 22,2 mln zł. W efekcie został wypracowany zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) w wysokości 8,453 mln zł, co w porównaniu do zysku operacyjnego przed amortyzacją, wypracowanego w analogicznym okresie roku poprzedniego stanowi wzrost o 135,79 %.

Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) grupy MIT wyniósł odpowiednio 6,8 mln zł oraz 24,5 mln zł, rosnąc o 191,2% i 174,5%. Skonsolidowany zysk netto grupy MIT wyniósł po trzech kwartałach 2010 r. 16,4 mln zł, o 19,5% więcej niż w tym samym okresie 2009 r.

Według Zarządu Spółki powyższe wyniki finansowe są efektem konsekwentnie realizowanej strategii, polegającej na wzroście rentowności z prowadzonej działalności, poprzez rozwój w segmentach zapewniających wyższe marże i rezygnację z projektów mało perspektywicznych. Strategia ta zakładała spadek przychodów w 2010 r. przy uwzględnieniu zdarzeń jednorazowych w postaci loterii operatorskich i aktywnie prowadzonej restrukturyzacji, przy jednoczesnym wzroście rentowności prowadzonej działalności.

Nadto Zarząd Spółki informuje, że MIT S.A. w IV kwartale 2010 r. będzie koncentrowała swoje działania na segmentach związanych z usługami dodanymi, contentem mobilnym oraz cyfrowym, a także zaawansowanym marketingiem mobilnym. Aktualnie segment marketingu mobilnego rozwijany jest w kierunku wspólnego projektu Grupy Kapitałowej MNI S.A. – Centrum Outsourcingu Usług o szerokim spektrum: od usług Call Center, digitalizacji dokumentów, przechowywania ich, budowania baz danych, do usług hostingowych oraz hotelingowych w zakresie IT.